Dersin Adı | Şarküteri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 423 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, şarküteri ürünlerinin üretim, güvenlik ve sunumuna ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesini desteklemek ve şarküteri ürünleri hazırlama teknikleri konusunda becerilerin gelişmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, temel şarküteri konusuna giriş dersi olup, şarküteri ürünlerinin üretimi, sunumu ve güvenliği konularında bilgi ve becerileri geliştirerek, dünya genelindeki farklı şarküteri türlerini uygulamalı olarak gösterir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Şarküteri ürünleri ve şarküteri türleri | John Kowalsky, “The Art of Charcuterie” chap.1-2, 2nd edn (The Culinary Institute of America, 2010) 20-35 |
3 | Şarküteri seçimi ve şarküteri hazırlama teknikleri / Şarküteri uygulamaları 1 | Kowalski John, “The Art of Charcuterie” chap.1-2, 2nd edn (The Culinary Institute of America, 2010) 40-50 |
4 | Şarküteri lezzet eşleşmeleri /Şarküteri uygulamaları 2 Küçük sınav | Michael Ruhlman, “Charcuterie: The Craft of Salting, Smoking, and Curing” 2nd edn (W. W. Norton & Company 2005) 20-40 |
5 | Şarküteri güvenliği ve depolanması / Şarküteri uygulamaları 3 | Jack Sleight, “Complete Sausage Cookbook” 1st edn ( Stackpole Books 1995) 10 -25 |
6 | Şarküteri ekipmanları / Şarküteri uygulamaları 4 | Jacques Brewery, “Chef’s guide for Charcuterie” chap.1, 1st edn (CRC Press Taylor & Francis Group) 15-26 |
7 | Şarküteri menüleri hazırlama / Şarküteri uygulamaları 5 | Jacques Brewery, “Chef’s guide for Charcuterie” chap.1, 1st edn (CRC Press Taylor & Francis Group) 1-10 |
8 | Ara Sınav | |
9 | UYGULAMA MUTFAĞI: İtalyan şarküteri ürünleri ve kullanım şekilleri | Kowalski John, “The Art of Charcuterie” chap.1-2, 2nd edn (The Culinary Institute of America, 2010) 60-70 |
10 | UYGULAMA MUTFAĞI:Fransız şarküteri ürünleri ve kullanım şekilleri | Kowalski John, “The Art of Charcuterie” chap.1-2, 2nd edn (The Culinary Institute of America, 2010) 35-42 |
11 | UYGULAMA MUTFAĞI:İspanyol şarküteri ürünleri ve kullanım şekilleri Küçük sınav | Michael Ruhlman, “Charcuterie: The Craft of Salting, Smoking, and Curing” 2nd edn (W. W. Norton & Company 2005) 65-80 |
12 | UYGULAMA MUTFAĞI:Amerikan şarküteri ürünleri ve kullanım şekilleri | Michael Ruhlman, “Charcuterie: The Craft of Salting, Smoking, and Curing” 2nd edn (W. W. Norton & Company 2005) 32-54 |
13 | UYGULAMA MUTFAĞI:Türk şarküteri ürünleri ve kullanım şekilleri | Jacques Brewery, “Chef’s guide for Charcuterie” chap.1, 1st edn (CRC Press Taylor & Francis Group) 30-40 |
14 | Şarküteri ürünleri pişirme modelleri Proje teslimi | Kowalski John, “The Art of Charcuterie” chap.1-2, 2nd edn (The Culinary Institute of America, 2010) 75-88 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Ethical Meat Hand Book, Meredith Leigh, 1st edn. ISBN 978-1-55092-603-3 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 6 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest